II. Út a semmiből a semmibe: M60-as autópálya

            Együtt ebédeltem Pintér Sándorral. Ott volt még a baranyai rendőrfőkapitány és a szigetvári polgármester is. Meséltük a miniszternek, hogy az M60-ason egyszerre egy autónál több soha nem tartózkodik, olyan kicsi a forgalom. Akkor minek továbbépíteni? (Ugyanis a baranyai autópálya jelenleg Pécsig ér; úgy, hogy Mohácsig M6-os – valamikor Eszék felé megy majd tovább – Mohácstól M60-as Pécsig. Ezt akarják meghosszabbítani a határig, Barcsig, nyugati irányban.) Szóval minek? Azt mondta, azért, mert a Pécsnek az Európa Kulturális Fővárosa 2010 keretében elkészült beruházások (koncertterem, főtér, Zsolnay-negyed, stb.) nagyobb közönséget igényelnének, akiket Zágráb és Eszék felől lehetne behorgászni.

            Épült egy csomó kihasználatlan dolog Pécsen, meg egy hozzá vezető út: a rosszul vezetett, hitelből épített, a hírhedt löszdombokon átfúrt M6-M60. Ezért még több pénzből építsünk újabb utat hozzá. Zágráb felé, ami Pécstől messzebb van, mint Budapest. Eszék felé, ami Pécsnél kisebb. Mindkét város horvát nyelvű. Ha megépül az autópálya, akkor a pestiek helyett a zágrábiak rohannak majd Pécsre koncertet hallgatni? Az út semmilyen egyéb tranzitforgalmat nem kell elvezessen. Mi, baranyaiak örülnénk neki, de ennyi erővel Magyarország összes egy- és kétszámjegyű fűútvonala lehetne autópálya. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orsvezer.blog.hu/api/trackback/id/tr535286656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása